6 december 2008

Zomer in Zuid-Spanje

Lieve familie, hier weer een berichtje van Hans en mij uit Glasgow vanuit ons nieuwe flat met internet. We zijn de afgelopen weken lekker druk geweest met verhuizen en wat dat allemaal met zich mee brengt, en ik heb 2 weekenden vriendinnen over gehad. Maar vlak voor de verhuizing zijn we nog 4 dagen naar Marbella geweest omdat Hans daar ging pokeren en daar wil ik jullie even wat van vertellen, en jullie weer een beetje bij te praten. Ik heb jullie de fotos als het goed is al gestuurd maar mocht je ze niet hebben gekregen klik dan hier voor de link.

Donderdag 13 November vloog Hans vanuit Nederland en ik vanuit Edinburgh naar Malaga, in zuid Spanje (provincie Andalusie) aan de Costa del Sol. Die 3 uur die ik moest wachten totdat Hans´ vliegtuig landde duurden erg lang. Met onze huurauto moesten we daarna de weg naar ons appartement vinden, zo´n 40 kilometer verderop. Dat was niet gemakkelijk want er was wat verwarring, ik dacht dat we een hotel aan de kust hadden geboekt maar toen Hans een routemap uitprintte leek het heel ergens anders te zijn. Gelukkig kwamen we er in Marbella achter dat we niet zaten in de stad zelf, maar in Puerto Banus, een dorpje een paar kilometer verderop en dat we gelukkig wel aan zee zaten. En hoe! Het was enorm luxe en in de ochtend konden we heerlijk buiten ontbijtten, het is heerlijk rustig vergeleken met het hoogseizoen dus wat wil je nog meer. Ok, misschien een verwarmd zwembad waar je meer dan 3 seconden in kan verblijven zonder er schreeuwend weer uit te klimmen, maar nu snap ik wel waarom al die Hollanders zo graag in Spanje overwinteren!

Puerto Banus is afgezien van de dure wijk rond de haven niet bijzonder mooi, de doorgaande weg snijdt er helemaal doorheen en veel stukken grond zijn niet bewerkt en geven een rommelige indruk. Maar iedere kilometer strand is bezaaid met hotels en het mooie weer geeft het toch een romantisch tintje. Ik vond het het leukst om met de auto het land in te gaan en al snel zie je het landschap veranderen van strand en op elkaar gepakte hotels naar groen en berachtig gebied met mooie glooiende scenarios. Onze eerste vrije dag spendeerden wij in Ronda, bekend om zijn oudste nog bestaande stiervechtersarena en de prachtige oude bruggen, gelegen op 1.5 uur rijden van de zee op 750 meter hoogte. De hele stad ademt een hele oude en ontspannen sfeer op en de vergezichten lang de kloof waar het op gebouwd is geven de stad een prachtige aanblik. We hebben op z´n Spaans gelunched in de locale bar, met bier en tapas, vooral mijn spinaziekroketten waren heerlijk!
De volgende 2 dagen heeft Hans vooral veel gepokerd. Het tournooi bestaat uit 100 mensen verdeeld over 10 tafels pokeren tegen elkaar met fishes net zolang totdat er 1 overblijft. De top tien wint het inleggeld, wat hier 1000 euro per speler was en nummer 1 won 33.000 euro. De eerste tafel had heel veel sterke mensen en iedereen was blij toen ze werden herverdeeld over de andere tafels. Hans eindigde de eerste avond met een gemiddeld aantal fishes maar lag er de tweede avond al snel uit waardoor hij de derde avond, zondagavond finaleavond, niet hoefde te spelen. Wel jammer op zich maar hij had goed gespeeld en dit was gewoon pech en dus overmacht, dus hij kon zich er snel overheen zetten.
Zondag konden we daardoor nog wat bekijken en zijn we nog naar Granada gereden, hoofdstad van het koninkrijk in tijd van de Mooren waar zij in de middeleeuwen het Alhambra bouwden, bestaande uit een paleis met paleistuinen, en nu op de UNESCO monumentenlijst. De bouwwerken zijn prachtig en staan overal in contact met buiten, en de tuinen zijn vol met water en fontijnen om te koelen in de zomerse periodes. Je kan je echt voorstellen hoe de zomer echt zinderend heet kan zijn.
Nou, dat was het wel zo´n beetje voor ons tripje naar zuid Spanje. Ik mail snel nog een keertje om jullie te vertellen van de afgelopen weken in onze nieuwe flat. Tot die tijd wens ik jullie veel plezier als Sinterklaas nog langskomt (de Sint heeft me hier kunnen vinden gelukkig!) en vanaf 17 December zijn wij weer in Nederland en hoop ik jullie snel te kunnen zien, waarschijnlijk onder het genot van de wok ;).
Liefs,
Hans en Nienke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten